De Brugroute

Vind je school interessant, maar wil je graag dieper in een onderwerp duiken? Dan is De Brugroute perfect voor jou. Je ontdekt interessante thema’s, waarin je meer over de wereld leert. Een mooie manier om wereldwijs te worden!

Bij De Brugroute werk je samen met andere leerlingen. Dat zijn leerlingen uit de eerste en tweede klas van het Maaslandcollege, maar ook leerlingen uit groep 7 en 8 van de basisschool. Samen ga je op onderzoek uit en los je problemen op. Soms ga je zelfs op bezoek bij een bedrijf of een andere school. Kortom: je leert net even op een andere manier.

Iedere dinsdagmiddag

Een Brugroutegroep bestaat uit maximaal twintig leerlingen. Iedere dinsdagmiddag ontmoet je elkaar (12.30 - 14.30 uur). De lessen die je op dat moment eigenlijk hebt (volgens je lesrooster), mag je overslaan.

Wereldwijde thema’s

Met welke thema’s je aan de slag gaat? Dat zijn er vier. In één jaar komen ze allemaal aan bod. En we verzekeren je: ze zijn superinteressant. Dit zijn de ‘wereldwijde thema’s’ die je gaat tegenkomen:

• Kracht & Energie
  • Groei & Leven
  • Tijd & Ruimte
  • Taal & Communicatie

Vier keer per jaar

Met elk thema ben je zes weken bezig, samen met je groepsgenoten. Daarna pakken jullie weer een nieuw thema aan. Ieder schooljaar kun je dus vier keer meedoen met De Brugroute.

De Brugroute is er voor leerlingen die iets extra’s willen. Meedoen is mogelijk voor leerlingen uit de eerste en tweede klas op alle niveaus (dus mavo, havo en vwo). Volg je tweetalig onderwijs? Ook dan kun je meedoen met de Brugroute.

Ben je nieuwsgierig aangelegd? Heb je zin om verrassende weetjes te ontdekken over de wereld (en jezelf)? Vind je proefjes doen leuk? Wil je jouw talenten ontdekken of inzetten? En vind je het leuk om andere leerlingen te ontmoeten? Dan is De Brugroute ideaal voor jou.

Nee, De Brugroute is niet verplicht. Je doet alleen mee als je dat zelf wilt. Kies je voor je ‘gewone’ lesrooster? Dan is dat hartstikke prima. De Brugroute is echt een extraatje.

Denk je dat De Brugroute iets voor jou is? Laat het ons dan meteen weten. Stuur een mail naarinfo@maaslandcollege.nl of vul het contactformulier in.