Wie zijn wij

Op het Maaslandcollege krijg je het onderwijs dat bij je past, of je nou voor de mavo, havo of het vwo kiest. Wil je je grenzen verder verleggen? Kies dan voor het ‘tweetalig onderwijs’.

Uiteraard volg je de vakken uit je vakkenpakket. Zo bereid je je langzaam maar zeker voor op je toekomst. Maar dat is niet alles: samen gaan we ook de wereld veroveren. Want de wereld is groter dan Oss: op het Maasland word je wereldwijs.

Les in het brugklasgebouw

Maar we beginnen bij het begin: in de brugklas. Als brugklasser krijg je les in het brugklasgebouw. Hier kun je rustig wennen aan je eerste jaar op een middelbare school.

Je eigen coach helpt je op weg

Ook krijg je je eigen coach. ’s Morgens start je met je klas en je coach. Ook ga je iedere week één-op-één met je coach in gesprek. Over jezelf, over je schoolprestaties en over alles wat jou verder bezighoudt. Je coach zorgt dat je je veilig voelt, en helpt je om het maximale uit jezelf te halen.

Samengevat:

• Maaslandcollege: mavo, havo, vwo
  • Tweetalig onderwijs is mogelijk voor ieder schooltype
  • Je leert van de vakken die je volgt én van de wereld om je heen
  • Brugklas: les in het brugklasgebouw
  • Je krijgt je eigen coach
  • Samen worden we wereldwijs!

Ja, dat kan: je kunt overstappen naar een ander schooltype. Bijvoorbeeld van vwo naar havo, of van mavo naar havo. Je hoeft daarvoor niet naar een andere school of andere locatie. Je blijft dus in de buurt van je vrienden/vriendinnen. Bij een overstap gelden wel enkele spelregels. Welke? Bespreek ze met je coach.

Ja, dat kan! Bijvoorbeeld bij vakken waarbij het leren niet vanzelf gaat. Daar rekenen we je niet op af. Je volgt die vakken gewoon op een niveau dat bij je past. Dus Engels op havo en wiskunde op mavo? Dat kan prima in de gemengde brugklas. En gaat het leren juist super goed? Dan kun je vakken volgen op een hoger niveau.

Bekijk de brochure

Wil je meer weten over onze school? Bekijk dan onze informatiebrochure. Hierin lees je alles wat je wilt weten over onze school en ontdek je of we bij elkaar passen.