Tweetalig onderwijs (tto)

Ben jij toe aan een échte uitdaging? Wil je alles leren over de wereld en de mensen die er wonen? En wil je supergoed Engels leren? Dan is tweetalig onderwijs perfect voor jou.

Tweetalig onderwijs (afgekort: tto) heeft veel voordelen. Het eerste voordeel is logisch: je leert vloeiend Engels. Niet alleen tijdens de Engelse les, maar ook tijdens wiskunde, aardrijkskunde en verschillende andere vakken.

Voordelen tweetalig onderwijs

• Je krijgt in de onderbouw tot wel 20 uur per week lessen in het Engels! Genoeg om de taal na je eindexamen écht vloeiend te spreken
  • Je maakt kennis met internationale culturen
  • Je verbreedt je horizon en ontdekt de wereld
  • Je krijgt les van native-speaker-docenten

Become world wise

Tweetalig onderwijs is meer dan ‘les in het Engels’. Je leert over andere nationaliteiten en andere culturen. Waarom hebben mensen bepaalde gewoontes en gebruiken? Hoe gaan ze daarmee om? En hoe kijk jij daartegenaan? Kortom: je wordt wereldwijs. Of beter gezegd: you become world wise!

“Ik koos voor tto, want dan heb ik straks op het hbo een voorsprong op de rest”
Danique (12 jaar, klas b1s)

Eropuit in de wereld

Tweetalig onderwijs betekent ook: eropuit! Denk aan een brugklaskamp in Engeland, een uitwisseling in Europa (klas 2 of 3) of een stage bij een bedrijf in het buitenland (bovenbouw). Over de grens leer je pas echt hoe het er in de wereld aan toegaat.

“Sometimes you forget a word or two but it is a really fun experience”
Sam (12 jaar, klas b1u)

Internationale sprekers

Ook andersom word je wereldwijs. Je luistert bijvoorbeeld naar buitenlandse gastsprekers op school en je speelt mee in internationale toneelstukken. En wist je dat een deel van onze docenten uit het buitenland komt? Kortom: je gaat veel beleven!

We bieden tweetalig onderwijs aan voor alle schooltypes. Het maakt dus niet uit of je op de mavo, havo of het vwo zit: tweetalig onderwijs is er voor iedereen.

Mag wel, maar hoeft niet! We helpen je namelijk vanaf het begin. Spreek je al een aardig woordje Engels? Dan is dat mooi meegenomen. Is het nieuw voor je? Dan kun je rekenen op onze docenten. Het is wel handig als je goed bent in begrijpend lezen.

Je opleiding duurt even lang als de ‘normale’ mavo, havo of het vwo. Het verschil: veel lessen zijn in het Engels. Dat duurt tot en met je eindexamen. In de tto-onderbouw volg je wat meer lessen in het Engels dan in de bovenbouw, maar daar staan in de bovenbouw weer wat meer excursies en activiteiten tegenover.

Ook op andere middelbare scholen leer je prima Engels, zeker als je extra lessen volgt. Een groot verschil: bij ons leer je vanaf dag één in het Engels. En nog een verschil: je krijgt in de onderbouw tot wel 20 uur per week lessen in het Engels. Genoeg om de taal na je eindexamen écht vloeiend te spreken.

Ontdek onze Brugroute

Vind je school interessant, maar wil je graag dieper in een onderwerp duiken? Dan is De Brugroute perfect voor jou. Je ontdekt interessante thema’s, waarin je meer over de wereld leert. Een mooie manier om wereldwijs te worden!

Bekijk de brochure

Wil je meer weten over onze school? Bekijk dan onze informatiebrochure. Hierin lees je alles wat je wilt weten over onze school en ontdek je of we bij elkaar passen.