School is een veilige plek

Op school moet je goed kunnen leren. Maar het moet ook een plek zijn waar je je veilig voelt. In de klas, in de kantine, op het schoolplein… overal moet je op je gemak zijn. Gebeurt er iets waardoor je je niet fijn voelt? Dan doen we daar iets aan.

Je kunt altijd terecht bij onze vertrouwenspersonen. We hebben er twee: Astrid en Marijn. Bij hen kun je je hart luchten. Daarna gaan ze voor je aan het werk. Meestal gaan ze op zoek naar een oplossing, het liefste samen met jou (of met degenen die het probleem veroorzaken).

Hiervoor kun je ze benaderen

Astrid en Marijn werken al lang als vertrouwenspersoon. Ze hebben al heel wat kwesties opgelost. Bijvoorbeeld als het gaat over:

• Pesten
  • Agressie
  • Geweld
  • Seksuele intimidatie
  • Misbruik van social media (zoals ongewenst foto’s of video’s rondsturen).

Zo bereik je Astrid en Marijn

Wil je praten met een vertrouwenspersoon? Dan kun je Astrid of Guus mailen of bellen. Of je zoekt ze gewoon even op in hun kantoor.

Praten kan ook anoniem

Wil je niet dat anderen weten dat je een vertrouwenspersoon bezoekt? Dan houden Astrid en Marijn dat geheim. Ondertussen doen ze natuurlijk hun uiterste best om je te helpen.