Mavo

Op de mavo ontwikkel je je talenten. Je wordt steeds beter in de vakken die je volgt. Daardoor kleur je nú al je toekomst in!

Weet je nog niet precies wat je talenten zijn? Geen probleem. We gaan ze samen ontdekken. Daarvoor hebben we een programma, dat we LOB noemen. LOB staat voor Loopbaan Oriëntatie Begeleiding. Tijdens LOB ontdek je je talenten. Ook zoeken we naar wat jou motiveert en welke opleiding en beroepen het beste bij je passen.

Samenwerken met een bedrijf

Als mavoleerling volg je in de derde en vierde klas het vak beroepsroute. Dat betekent bijvoorbeeld dat je in opdracht van bedrijven gaat onderzoeken hoe of waarin ze zich verder zouden kunnen verbeteren. Daarbij werken we nauw samen met de Talentencampus. Zo ontdek je wat je leuk vindt en misschien wel in welk vakgebied je na de mavo verder wil gaan.

Zelfstandig werken

In de bovenbouw (derde en vierde klas) werk je zelfstandiger. Je vakdocenten en je coach helpen je daarbij. Je merkt: op het Maaslandcollege sta je er nooit alleen voor.

Wereldwijs worden

We zijn een internationaal georiënteerde school. Dat betekent dat je kennismaakt met de wereld om je heen. Tijdens de lessen, maar ook daarbuiten. Je gaat bijvoorbeeld verschillende keren op reis. En kies je voor de tweetalige mavo (tto)? Dan doe je in de vierde klas het Cambridge-examen (naast je gewone examen). Daarmee laat je zien dat je enorm goed Engels spreekt. Ideaal voor je studie en werk later! En wist je dat je ook op steeds meer mbo-opleidingen in het Engels les kunt volgen? Met de tweetalige mavo ben je dus perfect voorbereid.

Ben jij toe aan een échte uitdaging? Wil je alles leren over de wereld en de mensen die er wonen? En wil je supergoed Engels leren? Dan is tweetalig onderwijs perfect voor jou. Veel lessen zijn in het Engels, waardoor je deze taal vloeiend leert. Ook leer je over andere nationaliteiten en culturen.

Kom meer te weten over tweetalig onderwijs.

Ontdek onze Brugroute

Vind je school interessant, maar wil je graag dieper in een onderwerp duiken? Dan is De Brugroute perfect voor jou. Je ontdekt interessante thema’s, waarin je meer over de wereld leert. Een mooie manier om wereldwijs te worden!

Bekijk de brochure

Wil je meer weten over onze school? Bekijk dan onze informatiebrochure. Hierin lees je alles wat je wilt weten over onze school en ontdek je of we bij elkaar passen.