Vwo

Heb je een vwo-advies en ben je op zoek naar een uitdaging? Kom dan naar de Maasland Academy!

Op het Maaslandcollege ga je niet zomaar naar het vwo, maar ga je studeren aan de Maasland Academy. Je volgt natuurlijk de ‘gewone’ lessen (je vakkenpakket). Daarnaast ga je extra onderzoek doen, net zoals je later op de universiteit ook zult gaan doen. Daarmee vergroot je je kennis, vaardigheden en word je wereldwijzer. Ook mag je kiezen uit "verdiepings-modules": Les over onderwerpen die jou écht interesseren en waarmee jij jezelf flink kunt uitdagen. Zo kun je in de brugklas kiezen uit Sterrenkunde, Gezondheid en Sport, GO Create (ontwerpen en printen in 3D), of muziektheater/drama en taal!

Als vwo'er op de Maasland Academy vind je alleen ‘leren’ niet genoeg. Je bent nieuwgierig en je wilt iets dóen met wat je leert. Je onderzoekt bijvoorbeeld graag dingen en bedenkt oplossingen voor problemen.

Neem bijvoorbeeld milieukwesties, de politiek in de wereld of natuurrampen. Jazeker, daar praten we over in de klas! Maar daar houdt het niet op. Als je erin duikt, de thema’s aanpakt en aan de slag gaat met oplossingen, voel je pas écht dat je leert. De Maasland Academy is er in het Nederlands én tweetalig.

Je hebt een actieve houding

Je houding? Die is actief. Je wacht niet af, maar je doet mee. Je denkt kritisch na en je bent leergierig: je laat merken dat je graag meer wilt weten over bepaalde onderwerpen.

Bovenbouw

In de bovenbouw (klas 4, 5 en 6) bouw je het onderzoeksprogramma verder uit. Ga je na het vwo studeren, bijvoorbeeld aan de universiteit? Dan is dit dé perfecte voorbereiding. Sterker nog: je kunt alvast colleges volgen aan de universiteit, terwijl je nog bij ons op school zit. Op weg naar een succesvolle toekomst!

Je hebt je eigen coach

Natuurlijk sta je er niet alleen voor. Je hebt het hele schooljaar een vaste coach. Je coach ondersteunt je, helpt je bij het maken van keuzes en het ontwikkelen van je talenten. Kortom: je coach helpt je om alles uit jezelf te halen.

Word wereldwijs

We zijn een internationaal georiënteerde school. Dat betekent dat je kennismaakt met de wereld om je heen. Tijdens de lessen, maar ook daarbuiten. Je kunt bijvoorbeeld op reis naar het buitenland. Wil je je grenzen nog verder verleggen? Kies dan voor het tweetalige vwo (tto).

Ben jij toe aan een échte uitdaging? Wil je alles leren over de wereld en de mensen die er wonen? En wil je supergoed Engels leren? Dan is tweetalig onderwijs perfect voor jou. Veel lessen zijn in het Engels, waardoor je deze taal vloeiend leert. Ook leer je over andere nationaliteiten en culturen.

Als je tweetalig vwo kiest, kun je in het vierde jaar zelfs al het Engelse examen “Global Perspectives” doen!

Kom meer te weten over tweetalig onderwijs.

Ontdek onze Brugroute

Vind je school interessant, maar wil je graag dieper in een onderwerp duiken? Dan is De Brugroute perfect voor jou. Je ontdekt interessante thema’s, waarin je meer over de wereld leert. Een mooie manier om wereldwijs te worden!

Bekijk de brochure

Wil je meer weten over onze school? Bekijk dan onze informatiebrochure. Hierin lees je alles wat je wilt weten over onze school en ontdek je of we bij elkaar passen.