Havo

Op de havo werk je gericht aan je toekomst. In de lessen die je volgt, maar ook tijdens verschillende stages en uitwisselingen. Kortom: op de havo word je wereldwijs.

Zomaar een greep uit de activiteiten naast de gewone lessen:

• Je loopt verschillende (korte) stages
  • Je gaat op uitwisselingsbezoek naar scholen in het buitenland
  • Je bezoekt musea
  • Je gaat op excursie naar de Tweede Kamer
  • Je ontdekt culturele evenementen

Actief leren en samenwerken

Ook belangrijk op de havo: actief leren en samenwerken. Je werkt bijvoorbeeld veel samen met klasgenoten, zoals bij het maken van opdrachten. Ook gebruik je vaak je laptop, bijvoorbeeld om je persoonlijke ontwikkeling bij te houden.

Bovenbouw: je kiest een profiel

In de bovenbouw (de vierde en vijfde klas) heb je geen vakkenpakket meer, maar volg je een van deze vier profielen:

• Natuur en Techniek
  • Natuur en Gezondheid
  • Economie en Maatschappij
  • Cultuur en Maatschappij

Welk profiel bij jou past? En welke vakken? Dat ontdek je in de eerste, tweede en derde klas. In de derde klas kies je je profiel en vakken. Dat doe je niet alleen: we ondersteunen je daarbij. Bijvoorbeeld door in gesprek te gaan met jou (en je ouder(s)/verzorger(s)), en door samen te werken met vervolgopleidingen. Je bezoekt bijvoorbeeld meeloopdagen. Ook komen mensen van andere opleidingen vertellen over hun school/opleiding.

Zelfstandig werken

In de vierde en vijfde klas werk je zelfstandiger. Je vakdocenten en je coach helpen je daarbij. Je merkt: op het Maaslandcollege sta je er nooit alleen voor.

Word wereldwijs

We zijn een internationaal georiënteerde school. Dat betekent dat je kennismaakt met de wereld om je heen. Tijdens de lessen, maar ook daarbuiten. Je gaat bijvoorbeeld verschillende keren op reis. Wil je je grenzen nog verder verleggen? Kies dan voor de tweetalige havo (tto).

Ben jij toe aan een échte uitdaging? Wil je alles leren over de wereld en de mensen die er wonen? En wil je supergoed Engels leren? Dan is tweetalig onderwijs perfect voor jou. Veel lessen zijn in het Engels, waardoor je deze taal vloeiend leert. Ook leer je over andere nationaliteiten en culturen.

Kom meer te weten over tweetalig onderwijs.

Ontdek onze Brugroute

Vind je school interessant, maar wil je graag dieper in een onderwerp duiken? Dan is De Brugroute perfect voor jou. Je ontdekt interessante thema’s, waarin je meer over de wereld leert. Een mooie manier om wereldwijs te worden!

Bekijk de brochure

Wil je meer weten over onze school? Bekijk dan onze informatiebrochure. Hierin lees je alles wat je wilt weten over onze school en ontdek je of we bij elkaar passen.